Första veckan avklarad.

Jaha,då var första veckan på nya jobbet som chef för 42 dagbarnvårdare över. Känns väldigt bra så här långt. Det är mycket nytt att lära sig och många nya människor att lära känna men jag har haft väldigt kul den här veckan. Det är ett fritt arbete samtidigt som det är mycket ansvar. Ingen dag är den andra lik och man vet inte på morgonen vad som kommer att hända på dagen. Det blir att åka runt mycket till de olika verksamheterna och se till att allt funkar som det ska och ofta lösa akuta situationer som uppstår.  Nu går jag dubbelt med min företrädare och ska göra det nästa vecka också, men sen blir det att ta tag i saker och ting på egen hand.

Har fått ett ljust fint kontor och det verkar vara en go stämning på kontoret så det kommer att bli jättebra.  

En sak är lite kul, den 23-24 augusti ska kontoret  ha upptakt och åka iväg på resa. Vi är 3 chefer som har våra rum på samma kontor som placeringsassistenterna och tillhör egentligen inte deras kontor och deras chef, men  kontorschefen undrade om jag ville med, och då visade det sig att de ska åka till Mellbystrand och övernatta på kollot där. Vi har ju campat flera år på Marias camping i Mellbystrand och den ligger granne med kollot så jag vet ju precis hur det ser ut där, så det ska bli lite kul att komma tillbaka dit.

I torsdags var jag med på ledningsmöte för första gången och det kändes lite kul för där träffade jag på fyra av mina gamla chefer.  Kändes lite konstigt att vara där på samma villkor nu, att liksom klivit över på andra sidan. 

Så här fin välkomstbukett fick jag av nya chefen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0