Hemma igen!

Jaha,då var man hemma igen då, både från England och Göteborg.

England blev en stressig resa men det var nog tur att jag gjorde den för Annika hade nog aldrig fått ihop det annars. Hon hade ju exams ända fram till fredagen. Medan hon var på den sista så städade jag hennes toalett och det tog en bra stund bokstavligen från golv till tak. Sen hjälptes vi åt att städa resten och att packa så mycket som möjligt i väskorna (vågen från Kjell&Company var ovärderlig). Vi plockade i ,vägde, plockade om o vägde, slängde och vägde etc etc i en oändlighet innan väskorna vägde nästan på grammet.

Vi fick med en hel del men det var ändå mycket mycket som vi var tvugna att slänga tyvärr. Gjorde ett överslag och kom fram till att saker för ca 4000 gick i putten. Det sista blev två lakan och Annikas fina badlakan. Hon fick en flaska champagne från en kurskamrat sista dagen så det blev den istället för lakanen som fick följa med hem.

Typiskt nog så var hissen ur funktion till o från hela tiden så det blev mycket spring med grejor och sopor 9 trappor upp o ner. Som tur var funkade den i alla fall sista resan ner med alla väskor.

Resan hem gick bra förutom att tuben inte gick som den skulle så vi fick kånka väskorna upp o ner för lite extra trappor innan vi kom på tåget till Stansted och flyget hem.

Efter 3 dar på jobbet bar det sedan av till Göteborg. Där har Sten och jag bara slappat och myst i 4 dagar (och nätter). Torsdagkvällen tog vi det lugnt på hotellet och åt i deras matsal, men det var ingen större sensation, Wallenbergare (halvfabrikat) för 139:-. Sen delade vi på en flaska bubbel på rummet och tittade på film.

På fredagen regnade det nästan hela dagen (stackars Jon som var med skolan på Liseberg). Vi tog en shoppingtur på förmiddagen och tittade bl.a på husvagnar så nu har vi bestämt vilken modell vi ska byta till nästa gång. det blir en Cabby  620+F3 ,blir väl till nästa sommar får vi hoppas. Sen tittade vi också på köksmaskiner och där har vi nog också bestämt modell. Finns bara ett märke på kylskåp som har hyllor utan den förbannade plastramen som vi har nu och som jag är så himla trött på. Typiskt nog är det det dyraste märket på marknaden just nu, Miele, men det är inte mycket att göra åt för så får det bli. De har de vettigaste diskmakinerna också.  Innan vi återvände till hotellet o lite kaffe köpte vi också var sina par vandringsskor till semestern. De sålde Haglöfs goretexkängor på Intersport för 690:- . Normalpris är 1300:- så det var bara att slå till.

På em trotsade vi regnet och gick ut igen, nu gick vi ner till saluhallen och köpte färska räkor, ost, frukt o lite bröd som vi sedan satt i sängen och smaskade på ( rummet var ganska lite så det fanns inga stolar eller bord att sitta vid).

Trots regnet hela dagen blev detta en mycket bra dag. Först ringde Lena (mäklaren) och meddelade att försäljningen av farfars hus nu äntligen gått i lås, alla papper var klara och skulle nu bara skrivas under. Känns jätteskönt att kunna lägga detta bakom oss nu.

Sedan ringde Annika och meddelade att hon fått klartecken från Linköpings univeritet och kan hoppa på andra året där i augusti. Stort stort grattis gumman.

På lördagen var vi kulturella. Vi tog en lång promenad genom hela Göteborgs city ner till Sjöfartsmuseet där vi tittade på alla båtar och deras akvarium. Otroligt vad mycket konstiga djur det finns i havet. Sen promenerade vi den långa vägen tillbaka igen. Då var vi rejält trötta i fötterna så vi sparkade av oss skorna, kokade lite kaffe och sen blev den en liten eftermiddagslulr innan vi gav oss ut på stan igen. Denna gången gick vi uppåt LIseberg till för att reka inför kvällen och leta efter en mysig restaurang. Vi hittade en liten Italiensk krog med uteservering så det blev pasta med kräftstjärtar, sjötunga och champinjoner. Till det en flaska rött vin förstås. Mums.

Sista dagen kände vi för en utflykt någonstans. Vi plockade på oss lite brochyrer i receptionen och kom under frukosten fram till att Marstrand vore trevligt. Men, när vi närmade oss målet visade det sig att det pågick en stor seglingstävling så hitt en parkering var inte att tänka på så vi fick vända innan vi ens var framme. Snopet. På vägen tillbaka svängde vi istället in till Bohus fästning där vi tog en promenad och köpte var sin glass.

På kvällen blev det kinesisk restaurang, tre små rätter förstås.

Nu är vi hemma igen och trots att vi inte hade nåt sommarväder precis har vi haft det jätte jätte skönt.

Tre dagar att jobba innan midsommar och sen är det "bara" 4 veckor till. Sen är det SEMESTER